Annoncering på sociale kanaler er mere og mere brugt. Det er ikke alene kun Facebook og Instagram, som du kan annoncere på. Nu er det også muligt at annoncere på sådan en platform som LinkedIn, på Snapchat og på TikTok, som er seneste skud på stammen af apps, der ligesom kan siges at have taget over verden. Når du annoncere på disse platforme, vil du opleve lidt samme mønster – hvert fald sådan overordnet. Alle platforme indeholder nemlig muligheden for at målrette sin annoncering mod meget specifikke grupper af mennesker. Faktisk er annonceringsmulighederne så gode, at det er sjældent, at man vil opleve, at der er nogen, som man ikke kan ramme, af dem, som man finder relevante at ramme.
Snakker vi kun om Facebook fx, så vil man på denne platform opleve en annonceringsmulighed, der ofte vil give et rigtig godt afkast – ikke nødvendigvis et afkast i form af direkte indtjening. Men man kan i stedet nå ud til at rigtig mange personer og også få dem til at foretage forskellige værdifulde handlinger på sin hjemmeside – såsom at klikke sig ind og bruge en masse tid på at læse om netop dit brand. Med en effektiv fb marketing strategy vil du kunne få rigtig meget ud af de penge, som du bruger på de forskellige kanaler. Her er det oplagt at rådføre sig hos en udbyder, der ved, hvad de snakker om, så man ender med at få noget ekspertise, som man kan bruge til noget. Ellers kan det få den omvendte effekt.